Κυριακή, 4 Ιουνίου 2017

Πανελλήνιες Εξετάσεις: tips για τη διαχείριση των εξετάσεων!



Η έναρξη των Πανελληνίων Εξετάσεων θα γίνει αύριο για τα Επαγγελματικά Λύκεια και μεθάυριο για τα Γενικά Λύκεια. Έτσι λοιπόν, οι προετοιμασίες σιγά σιγά ολοκληρώνονται και ο λόγος περνά στην αξιολόγηση των μαθητών. 

Ο κόπος και οι θυσίες ενός χρόνου κρίνονται στις επόμενες εβδομάδες, όπου οι μαθητές της Γ λυκείου καλούνται να ανταποκριθούν στα θέματα που τίθενται σε πανελλήνιο επίπεδο. Είναι φυσιολογικό το άγχος αλλά και η κούραση να έχει φτάσει στο κατακόρυφο.


Γιαυτό μερικές συμβουλές για τη διαχείριση των εξετάσεων είναι απαραίτητες:

ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ:


  • Καλό είναι να μη μελετήσεις μέχρι τελευταία στιγμή. Το διάβασμα μέχρι αργά το βράδυ δημιουργεί περισσότερο άγχος και μάλιστα η μνήμη αδυνατεί να συγκρατήσει οποιαδήποτε πληροφορία. 
  • Αφιέρωσε το απόγευμά σου στο να κάνεις μια δραστηριότητα που σε ευχαριστεί, όπως να πάς μια βόλτα, να ακούσεις μουσική, να δεις μια ταινία.
  • Προετοιμάσου κατάλληλα με τι θα φορέσεις αύριο, τι θα πάρεις μαζί σου, πως θα πας. Εντόπισε που ακριβώς είναι το εξεταστικό σου κέντρο και ποιά ώρα πρέπει να είσαι εκεί.
  • Κοιμήσου νωρίς και αν επιθυμείς κάνε ένα χαλαρωτικό μπάνιο πριν πέσεις για ύπνο.
  • Το πρωί της ημέρας των εξετάσεων απόφυγε τον καφέ και προτίμησε ένα καλό πρωινό, ακόμα και αν δεν έχεις όρεξη. 

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:


  • Μπορείς να έχεις ένα μπουκάλι νερό μαζί σου, θα σε βοηθήσει να χαλαρώσεις αλλά και να βρέξεις τα χείλη σου αν ξεραθούν από το άγχος.
  • Βρες έγκαιρα τη θέση σου και κάθισε. 
  • ΘΥΜΗΣΟΥ! να υπενθυμίζεις στον ευατό σου τα εξής: "είμαι έτοιμος, έχω εμπιστοσύνη στον ευατό μου και θυμάμαι οτι χρειάζεται για να απαντήσω σωστά στις ερωτήσεις"
  • Μπορείς να βγάλεις το ρολόι σου και να το έχεις δίπλα σου χωρίς να το κοιτάς όλη την ώρα. 
  • Σε περίπτωση που αισθανθείς μούδιασμα στο σώμα σου, εφίδρωση και γενικά το άγχος να σε κατακλύζει σκέψου το εξής: " Είναι φυσιολογικό να αγχώνεμαι. Συμβαίνει στους περισσότερους γύρω μου. Πρέπει να επικεντρωθώ στο στόχο μου και να βάλω τα δυνατά μου!".
  • Εφάρμοσε τεχνικές χαλάρωσης,  κάνε ασκήσεις ενίσχυσης μηχανισμού ανάκλησης πληροφοριών από τη μνήμη, κίνεισε τα χέρια σου, τα πόδια σου, το κεφάλι σου ώστε να φύγει η ένταση από το σώμα σου. Πιές λίγο νερό και φέρε μια ωραία εικόνα στο μυαλό σου. 
  • Εαν εξακολουθείς να μην αισθάνεσαι καλά, ενημέρωσε τον επιτηρητή σου.
  • Μη δίνεις υπερβολική σημασία στους άλλους γύρω σας. Παραμόνο αν αποτελεί ενα μικρό διάλειμμα ανάμεσα στα θέματα του κριτηρίου αξιολόγησης. 
  • Διάβασε προσεχτικά τα ζητούμενα και απέφυγε να ξεκινήσεις να γράφεις απευθείας την απάντηση.
  • Θυμήσου να έχεις πάντα σε εμφανή θέση το ερώτημα που επεξεργάζεσαι.
  • Επέλεξε να απαντήσεις πρώτα σε θέμα που γνωρίζεις καλά για να γεμίσεις θάρρος για τις "πιο δύσκολες" απαντήσεις.
  • Θυμήσου να αφήνεις ικανό διάστημα από το τέλος μιας απάντησης μέχρι την αρχή της επόμενης ή από παράγραφο σε παράγραφο. Είναι πιθανό να θέλεις να προσθέσεις και άλλα στοιχεία, όταν ξαναδιαβάσεις τις απαντήσεις σου.
  • Ζήτησε να βγεις από την αίθουσα για να πας τουαλέτα σε περίπτωση που αισθανθείς υπερβολική ένταση. Η κίνηση του σώματος θα σε βοηθήσει να απομακρύνεις την ένταση.
  • "Κάνε μια στάση" όταν αισθανθείς ότι οι κλειδώσεις των χεριών σου πονάνε από το γράψιμο. Κάνε μερικές ασκήσεις ανακούφισης χεριού.
  • Κάνε σωστή διαχείριση του χρόνου ανάμεσα στα ζητούμενα.
  • Πριν παραδώσεις το γραπτό σου, γίνε ο βαθμολογητής του ευατού σου! Ξαναδιάβασε με ηρεμία και ανάποδα όλες τις απαντήσεις σου, δηλαδή από το τέλος προς την αρχή!Σκέψου: 
  1. "Αν διαβάσει κάποιος άλλος το γραπτό μου θα καταλάβει τι γράφω και τι εννοώ;"
  2. "Έχω γράψει όλες τις ερωτήσεις; Συμπεριέλαβα όλα τα απαραίτητα στοιχεία;"
  3. "Έχω κάνει ορθογραφικά λάθη; Οι προτάσεις μου είναι μεγάλες και ασύνδετες;"
  • Παρέδωσε το γραπτό σου στο τέλος του προκαθορισμένου χρόνου εξέτασης και βγες από την αίθουσα με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση!!!


Καλή Επιτυχία & Όλα θα πάνε όπως τα επιθυμείς!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...