Σάββατο, 30 Αυγούστου 2014

Πίσω στο σχολείο: 10 πράγματα που πρέπει να ξέρει ένας εκπαιδευτικός ειδικής αγωγής!!!

Με αφορμή την έναρξη του νέου σχολικού έτους τις επόμενες εβδομάδες παραθέτουμε ένα άκρως ενδιαφέρον άρθρο από τη blogger μαμά ενός παιδιού με αυτισμό. 

Η κ.Lisa Quinones-Fontanez πιστεύει ότι ο  Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής θα πρέπει να γνωρίζει καλά τα παρακάτω 10 πράγματα για το κάθε παιδί από τις πρώτες μέρες του σχολικού έτους:
  1. Το ιστορικό του παιδιού και τη διάγνωση του. Δεν χρειάζεται να γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες του ιστορικού. Μόνο τα σημαντικά σημεία, όπως το πότε διαγνώστηκε και τις προηγούμενες παρεμβάσεις και θεραπείες του παιδιού.
  2. Την πρόοδο που έκανε το περασμένο χρόνο. Το παιδί είχε αισθητές βελτιώσεις το προηγούμενο χρόνο; Eπιτεύχθηκαν οι στόχοι που είχαν τεθεί; Οι γονείς πρέπει να ενημερώνουν τους εκπαιδευτικούς για τις δυνατότητες του παιδιού και τις σημαντικές πιθάνοτητες βελτίωσης.
  3. Τα δυνατά σημεία του. Γνωρίζοντας ο εκπαιδευτικός από την αρχή τα δυνατά σημεία του παιδιού έχει τη δυνατότητα να εστιάσει σε αυτά και ταυτόχρονα να τα χρησιμοποιήσει, με σκοπό την επιτυχία των τιθέμενων μαθησιακών στόχων.
  4. Τις αδυναμίες του. Μπορεί το παιδί να έχει εκπληκτικό προφορικό λεξιλόγειο, αλλά ο γραπτός του λόγος να υπολείπεται. Είναι σημαντικό λοιπόν ο εκπαιδευτικός να γνωρίζει τις αδυναμίες του μαθητή του, ώστε να μπορέσει να τον βοηθήσει να τις αντιμετωπίσει. Όμως μη ξεχνάμε ότι είναι απαραίτητη η ειλικρίνεια από μέρους των γονέων!
  5. Αγαπημένες δραστηριότητες. Τι αρέσει πολύ στο παιδί να κάνει στον ελεύθερο χρόνο του; Ποιές δραστηριότητες τον ηρεμούν;
  6. Ενοχλητικές δραστηριότητες. Τι πραγματικά δυσκολεύει το παιδί; Τι είναι αυτό που θα του δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση; Σε περίπτωση που το παιδί δεν έχει λόγο: Τι είναι αυτό που θα κάνει το παιδί, σε περίπτωση που κάποια συγκεκριμένη δραστηριότητα τον ενοχλήσει πολύ;
  7. Κίνητρα. Για να δουλέψει το παιδί σε μια δραστηριότητα που δεν του αρέσει τόσο, θα χρειαστεί κάποιο ισχυρό κίνητρο. Είναι άκρως σημαντικό να το γνωρίζει αυτό ο εκπαιδευτικός από την 1η μέρα κιόλας.
  8. Στερεοτυπικές Συμπεριφορές. Το να εκπαιδεύσεις ένα νέο εκπαιδευτικό σχετικά με τις επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές του παιδιού είναι το πιο απαραίτητο στοιχείο για την εκπαίδευση του. Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται να ξέρουν τι είναι αυτό που πυροδοτεί αυτή τη συμπεριφορά και πώς μπορούν καλύτερα να τη διαχειριστούν και να την ανακατευθύνουν.
  9. Στόχοι. Εκτός των στόχων που θέτουν οι εκπαιδευτικοί, είναι σημαντικό να συζητήσει ο γονιός με τον εκπαιδευτικό για το τι θα ήθελε εκείνος να πετύχει το παιδί του. Όμως ο γονιός θα πρέπει να είναι ανοιχτόμυαλος και ρεαλιστικός αναφορικά με τις προσδοκίες του.
  10. Στοιχεία επικοινωνίας του γονιού. Ο γονιός θα πρέπει να παρέχει όλες τις πληροφορίες για το πώς ο εκπαιδευτικός θα μπορούσε να τον βρει σε περίπτωση που τον χρειαστεί.
Η κ. Quinones-Fontanez στο τέλος σημειώνει ότι οι πρώτες εβδομάδες είναι πάντα οι πιο σημαντικές και είναι γεμάτες από προκλήσεις για τα παιδιά. "Ποτέ μη ξεχνάτε ότι οι γονεις είμαστε ένα σημαντικότατο μέλος στην ομάδα που προσπαθεί για την επίτευξη των εκπαιδευτικών στόχων των παιδιών μας. Και ναι είμαστε ειδικοί όταν αφορά τα ίδια μας τα παιδιά! Για αυτό, μην είστε ντροπαλοί σχετικά με το να μοιραστείτε τη γνώση σας με τον εκπαιδευτικό του παιδιού σας."
(πηγή: http://www.parents.com/blogs/to-the-max/2013/08/14/autism/10-things-you-want-your-kids-special-education-teacher-to-know/)
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...