Σάββατο, 15 Φεβρουαρίου 2014

Θησαυρός για τα παιδιά η ανάγνωση παραμυθιών!!!!


"Επιστήμονες από την Αμερική διαπίστωσαν ότι όχι μόνο η συχνή ομιλία των γονιών προς τα παιδιά τους από μικρή ηλικία, αλλά και η  ανάγνωση παραμυθιών οδηγεί σε σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη


Συγκεκριμένα, ερευνητές από το Πανεπιστημίο Στάνφορντ, στην Καλιφόρνια, αναφέρουν ότι, πέραν της συχνής ομιλίας,  η 10λεπτη ανάγνωση μιας ιστοριούλας πριν από τον ύπνο, θα μπορούσε να ενισχύσει τις μαθησιακές ικανότητες των παιδιών.
Οι ειδικοί  υποστηρίζουν ότι η παρακολούθηση τηλεόρασης δεν προσφέρει κάτι στα μικρά παιδιά, ως προς την καλλιέργεια και την κατανόηση της γλώσσας. Αντίθετα, τα βιβλία χάρη στην πλούσια γλώσσα που περιέχουν φαίνεται να εξάπτουν την φαντασία των παιδιών, ενώ παράλληλα ενεργοποιούν τη μνήμη τους με τρόπο ώστε να είναι σε θέση να ακολουθούν την πλοκή της ιστορίας.
«Η επίδραση της ομιλίας στα μικρά παιδιά είναι τόσο σημαντική που θα πρέπει να θεωρείται ισάξια με εκείνη της διατροφής» αναφέρει χαρακτηριστικά η ψυχολόγος δρ Αν Φέρναλντ.
«Οι γονείς που επιθυμούν λοιπόν το παιδί τους να πάει καλά στο σχολείο, καλά θα κάνουν να του μιλάνε πολύ όταν είναι μικρό. Η ευθύνη μας απέναντι στο παιδί μας είναι να το ταΐζουμε και να φροντίζουμε να είναι καθαρό και ασφαλές. Νομίζω ότι πλέον υπάρχουν αρκετές επιστημονικές αποδείξεις που υποδεικνύουν ότι στη λίστα θα πρέπει να προστεθεί ακόμα κάτι: η εκμάθηση από τη βρεφική ηλικία. Πολύ προτού το παιδί αρχίσει να μιλάει, “ρουφάει” πληροφορίες σχετικές με τη γλώσσα» τονίζει η ειδικός.

Επιπρόσθετα, μέσα από μια σειρά μελετών σε μωρά, οι αμερικανοί επιστήμονες εντόπισαν μεγάλη διαφορά ως προς την ταχύτητα επεξεργασίας της γλώσσας ανάμεσα σε παιδιά των οποίων οι γονείς τούς μιλούσαν πολύ από νωρίς και σε άλλα που δεν είχαν τα ίδια προφορικά ερεθίσματα από τόσο μικρή ηλικία.

Η ταχύτητα ως προς την επεξεργασία της γλώσσας, κατά τους επιστήμονες, είναι πολύ σημαντική καθώς ενισχύει την αντίληψη και επιτρέπει στον εγκέφαλο να περνάει στην επόμενη λέξη ή στα επόμενα ερεθίσματα που ακολουθούν.
«Ουσιαστικά είναι σαν να χτίζει κανείς έναν εγκέφαλο ο οποίος δημιουργεί έννοιες, εικόνες και σκέψεις οι οποίες έχουν παρέλθει αλλά και άλλες που πρόκειται να ακολουθήσουν» λέει η δρ Φέρναλντ." 

Προς ενίσχυση των παραπάνω, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι το παραμύθι είναι και σπουδαίο εκπαιδευτικό εργαλείο για τις τάξεις του δημοτικού αλλά ακόμα και για παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες... 
Όσες φορές συμπεριέλαβα στο μάθημα της γλώσσας ένα παραμύθι με συνοδευτικό υλικό, όπως φύλλα εργασίας ή δραματοποίηση συγκεκριμένων ενοτήτων του παραμυθιού η απόκριση των μαθητών μου ήταν εκπληκτική... 
Επομένως, ναι τα παραμύθια όχι απλά ¨θρέφουν" τα παιδιά, αλλά αποτελούν ένα πολύτιμο θησαυρό, ο οποίος θα πρέπει να επιλέγετε σοφά ανά περίσταση τόσο από τους γονείς, όσο και από τους εκπαιδευτικούς...
(πηγή: http://www.tovima.gr/science/psychology-sociology/article/?aid=567672)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...