Πέμπτη, 16 Μαΐου 2013

ΡΟΛΟΣ ΠΑΡΑΛΛΗΛΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΩΝ ΤΕΛΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ


Οι εξετάσεις ολοένα και πλησιάζουν, τα προγράμματα έχουν δοθεί στους μαθητές και όλα είναι έτοιμα για να ξεκινήσουν οι επικείμενες σχολικές εξετάσεις του έτους 2012-2013... 
Σαφώς το ζοφερό κλίμα που επικρατεί στην εκπαίδευση με τις απεργίες των καθηγητών, τις απειλές της κυβέρνησης για επιστράτευση στις πανελλήνιες, τη συγχώνευση των σχολείων, την αύξηση των μαθητών μέσα στη κάθε σχολική τάξη, τη μη πρόσληψη χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν μπορεί να μην μας επηρεάσει αλλά και να μας προβληματισεί για τους μελλοντικούς καιρούς...
Όμως, όντας εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής πρέπει να κρατήσουμε τη ψυχραιμία μας και να φορέσουμε το πιο ωραίο μας χαμόγελο, ώστε να είμαστε εκεί για τους μαθητές μας, οι οποίοι μας χρειάζονται ετούτη τη στιγμή πιο πολύ από όσο ποτέ...οφείλουμε σε αυτούς να προσπαθήσαμε να τους οργανώσουμε, να τους προετοιμάσουμε ψυχολογικά, με στόχο να είναι πανέτοιμοι για τις εξετάσεις και τίποτα να μην τους αγχώσει εκείνες τις στρεσογόνες μέρες....

Συγκεκριμένα, όντας στην παράλληλη στήριξη εδώ και αρκετά χρόνια ελπίζαμε ότι ο ελλιπής νόμος περί ειδικής αγωγής 3699/2008 θα εμπλουτιζόταν ή τουλάχιστον θα υπήρχε κάποια σχετική εγκύκλιος, η οποία θα κάλυπτε όλες τις παραμέτρους του ρόλου της παράλληλης στήριξης στα σχολεία της γενικής αγωγής...Αλλά φρούδες οι ελπίδες μας...
Έτσι λοιπόν, φέτος  σκεφτήκαμε να μη περιμένουμε άλλο και αποφασίσαμε να προστατευθούμε από τους χαλεπόυς καιρούς και να ζητήσουμε την υποστήριξη της σχολικής μας συμβούλου ειδικής αγωγής Β’Αθηνών & Ανατολικής Αττικής  κ.Χιουρέα. Στο σχετικό μέιλ που της αποστείλαμε ζητούσαμε να μας διευκρινίσει το ρόλο της παράλληλης στήριξης κατά τη διάρκεια των εξετάσεων και ειδικά κατά τη διαδικασία της προφορικής αξιολόγησης των μαθητών μας. Προς τιμή της συμβούλου, η άμεση απάντηση της διευκρίνιζε όλες τις απορίες μας...

"Απαντώντας στο μέιλ σας, συμφωνούμε με όσα αναφέρετε. Επομένως,   διευκρινίζουμε το ρόλο της παράλληλης στήριξης στις εξετάσεις της Δ/θμιας:

Βασική προϋπόθεση:
η σύμφωνη γνώμη και η συνεργασία με τους αρμόδιους εκπαιδευτικούς της γενικής εκπαίδευσης.

Διαδικασία:
  • Ο εκπαιδευτικός ΠΣ περιμένει να λάβει ο μαθητής τα θέματα και αφού ο καθηγητής της γενικής εκπαίδευσης περάσει από την τάξη για να δώσει σχετικές εξηγήσεις, πηγαίνει και ρωτάει το μαθητή, αν χρειάζεται να του εξηγήσει κάτι περαιτέρω.
  • Στη συνέχεια, τον αφήνει να επεξεργαστεί τα θέματα και μετά αφού τελειώσει, τον συνοδεύει στον αρμόδιο καθηγητή, ώστε να εξεταστεί προφορικά.
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού ΠΣ κατά την προφορική εξέταση είναι επικουρικός. Δηλαδή σε περίπτωση που ο μαθητής «μπλοκάρει» ή δεν κατανοεί την ερώτηση, προσπαθεί να την απλοποιήσει ή να σπάσει σε κομμάτια το ερώτημα.
Επειδή οι εκπαιδευτικοί της ΠΣ στη Β΄ Αθήνας και στην Ανατολική Αττική έχουν τοποθετηθεί σε μαθητές 2 ή και 3 διαφορετικών σχολείων και έχουν αναλάβει πολλά γνωστικά αντικείμενα, ενδέχεται να συμπίπτουν κάποιες μέρες και ώρες εξετάσεων των μαθητών. Σε αυτή την περίπτωση ο εκπαιδευτικός ΠΣ επιλέγει να παρευρεθεί στο μαθητή που κατά την κρίση του τον έχει περισσότερο ανάγκη.

Αν ζητηθεί από τον εκπαιδευτικό ΠΣ να συμμετέχει ως επιτηρητής, προτείνεται να είναι επιτηρητής στην αίθουσα που παρευρίσκεται και ο μαθητής. Η δε προφορική εξέταση θα γίνει μετά το πέρας των γραπτών εξετάσεων, ακολουθώντας την προαναφερόμενη διαδικασία."

Ευχαριστούμε πολύ την κ.Χιουρέα για την άμεση απάντηση της και για την αναγκαία υποστήριξή της. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...